http://baher.blogfa.com/post-27.aspx
بررسی و نقد طرح کرامت در دوره آموزش ابتدایی
دکتر محمد حسنی
پایان نامه . دانشگاه پیام نور استان تهران - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی . 1388
موضوع: علوم انسانی > روان شناسیاستاد راهنما: احمد علی پور | استاد مشاور: احمد عابدی | دانشجو: محمد صادقیتاثیرآموزش مهارتهای زندگی برکیفیت زندگی ایتام نوجوان اصفهانی محمد صادقی* احمد علی پور** احمد عابدی*** مقدمه : در این پژوهش برای تعین اثر آموزش مهارت های زندگی(خود آگاهی،تصمیم گیری و حل مسئله،روش های مقابله بااسترس،روابط بین فردی،کنترل خشم)بر کیفیت زندگی 18 ساله اصفهانی که زیر پوشش کمیته امداد قرار داشتند - ایتام، تعداد 60 نفر از نوجوانان ایتام 12 بصورت تصادفی انتخاب شده و به شیوه جایگزینی تصادفی به دو گروه 30 نفری (در هر گروه 15 نفر پسر و 15 نفر دختر) تقسیم شدند که پس از اجرای پیش آزمون ، گروه آزمایش بمدت 50 ساعت در طول 2 ماه تحت آموزش مهارت های زندگی(بسته آموزشی یونیسف) قرار گرفت.درپایان برای آزمودنی های هر دوگروه پرسشنامه کیفیت زندگی( 100 و پرسشنامه دمگرافیک محقق ساز اجرا گردید همچنین به منظور افزایش ( WHOQOL- اعتبار درونی تاثیر متغیرهای سن، تحصیلات، جمعیت خانواده، ترتیب تولد وسنوات یتیمی برکیفیت زندگی اندازه گیری شد که هیچکدام معنی دار نبود. روش:پژوهش از نوع تجربی با طرح پیش آزمون ،پس آزمون،گروه کنترل و آزمایش با تحلیل مانوا میجباشد.جامعه آماری 18 ساله شهراصفهان می باشد.یافته ها: نتایج پژوهش با تحلیل مانوا - تمامی ایتام نوجوان 12 ضمنا تفاوت . (p< نشان داد آموزش مهارتهای زندگی برکیفیت زندگی ایتام موثر بود( 0.01 یافته ها در بین 2 جنس معنی دار نبود. آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش همه ابعاد کیفیت زندگی(بجز حیطه سلامت جسمی) به ترتیب سطح معنی داری(درنمره کل کیفیت و روابط اجتماعی و شرایط محیطی و p = زندگی و معنویات و وضعیت روانشناختی 0.01 شده بود . ( p= سطح استقلال 0.01 نتیجه : علاوه بر حمایت های سنتی و مادی رایج می توان برای حمایت کیفی از ایتام نوجوان،با آموزش مهارت های زندگی کیفیت زندگی ایتام را افزایش داد. کلیدواژه : ایتام نوجوان ، کیفیت زندگی ، مهارت های زندگی ? دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور تهران 09131068813 ?? دانشیار، عضوهیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران ??? استادیار، عضوهیئت علمی دانشگاه اصفهان
Deanna Jump
ممتازنیوز : این معلم روشهای تدریس خود را میفروشد و از این طریق پولدار شده است. “دنا جامپ” ۴۳ ساله که معلم مهد کودک و دوران ابتدایی است روش های جالب و موفقی در تدریس ابداع کرده است که حاضر است در مقابل پول آنها را در اختیار دیگران قرار دهد.
وی بخاطر ابداع این روشها حتی جایزه هایی هم از نهادهای دولتی دریافت کرده است و توانسته است با فروش این ایده ها بیش از ۱میلیون دلار درآمد داشته باشد.
وی سابقه ۱۷ سال تدریس در کارنامه کاری اش دارد و هرگز باور نمیکرد روزی با حرفه معلمی یک میلیونر باشد. همسر او هم یک معلم است و با تلاش فراوان مخارج زندگی خود و سه فرزندشان را میگذراندند. سال اول عواید فروش روشهای تدریس تنها ۳۰۰ دلار درآمد داشت اما خیلی زود به شهرت رسید و با اضافه شدن ۹۳ روش جدید جداگانه و فروش ۱۶۱ هزار کپی از آن ثروت آنها روز به روز بیشتر شد.
وی میگوید روشهای تدریس من یک پروسه دو هفته ای است و به شما امکان میدهد هر چیز جدیدی را تدریس کنید. او یک سایت هم راه اندازی کرده است و بیشتر فروشش از این طریق صورت میگیرد تا امکان استفاده برای معلمان سراسر امریکا فراهم باشد.
وی تاکید میکند علاوه بر اینکه ثروتش افزایش چشمگیری داشته است اما هنوز زندگی ساده سابقش را ادامه میدهد.
http://ketabak.org/tarvij/node/1165
رویکرد رجیو Reggio Emilia Approach